کلینیک پا و مچ پا تهران ارتوپد

پزشک متخصص پا یا پزشک فوق تخصص پا، دکتری است که در زمینه تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها و اختلالات موثر بر روی اندام‌های تحتانی بدن تخصص دارد. بیشتر افرادی که به دنبال درمان درد پا، درمان صافی کف پا، درمان کوتاهی آشیل بدون جراحی، درمان خار پاشنه پا و درمان درد پاشنه پا هستند؛ با مراجعه به پزشک فوق تخصص پا می‌توانند بیماری خود را درمان کنند.

کلینیک تخصصی پا ایران ارتوپد یکی از کلینیک‌های کلان‌شهر تهران است؛ که با استفاده از تجربه بهترین دکتر متخصص پا به بیماران خود خدمات تشخیصی و درمانی ارائه می‌دهد. در مرکز تخصصی پا ایران ارتوپد، پزشکان دارای تخصص در زمینه درمان انواع بیماری‌های پا مشغول فعالیت هستند. بنابراین با مراجعه به کلینیک پا ایران ارتوپد می‌توانید با بهترین پزشک متخصص درد پا، متخصص خواب رفتن دست و پا، متخصص مچ پا، دکتر متخصص انگشتان پا، متخصص قوز شست پا، دکتر متخصص خار پاشنه و فوق تخصص صافی کف پا مشورت کنید. در این مجموعه کاملا تخصصی تجهیزات پیشرفته‌ای نیز برای درمان بیماران در نظر گرفته شده است؛ که در صورت لزوم می‌توانید از آنها تحت نظر پزشک معالج خود استفاده کنید.

متخصصین مرکز پا پزشکی ایران ارتوپد در زمینه تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها، از جمله موارد زیر تجربه و تبحر بالایی دارند.

• آسیب‌دیدگی‌های پا مانند شکستگی استخوان، رگ به رگ شدن و کشیدگی عضلات
  • درد و التهاب پا که به دلیل آرتروز، آرتریت روماتوئید یا نقرس ایجاد شده است
  • بیماری‌های موثر بر روی پا با منشا دیابت مانند عفونت‌ها، زخم‌های مزمن و آسیب عصبی یا نوروپاتی
  • ناهنجاری‌های ساختاری پا مانند کف پای صاف و کوتاهی آشیل
  • بیماری‌های پوستی مانند زگیل، میخچه و بیماری پای ورزشکاران
  • بیماری‌های ناخن مانند فرو رفتن ناخن در گوشت و عفونت ناخن
  • درد پاشنه پا مانند ورم کف پا
  • خار پاشنه

برای پا درد به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

دکتر فوق تخصص پا که گاهی به او دکتر ارتوپد پا نیز گفته می‌شود؛ پزشکی است که می‌تواند انواع مشکلات موثر بر روی کف پا و مچ پا را تشخیص داده و درمان کند. عمدا افرادی که به دنبال درمان پا درد خود هستند یا می‌خواهند با یک دکتر خوب برای خار پاشنه مشورت کنند یا نیازشان درمان کف پای صاف است؛ باید به این متخصصان مراجعه کنند.

علل و درمان‌های پا درد

درد پا یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که بیماران به خاطر درمان آن به متخصص پا درد مراجعه می‌کنند. ناحیه پایین‌تر از مچ پا که بیشترین تماس را با زمین دارد؛ به علل مختلفی ممکن است درگیر درد شود. این علل به حدی گسترده هستند؛ که گاهی حتی پزشک متخصص درد پا نیز نمی‌تواند بدون انجام معاینات کامل پزشکی علت آن را پیدا کند. این موضوع که درد از چه نوعی است و دقیقا در کدام قسمت پا احساس می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است. پاسخ درست به این سوالات می‌تواند سرنخ‌های مهمی برای تشخیص علت درد به ما بدهد. التهاب غلاف کف پا، سندرم تونل تارسال، متاتارسالژی، نورومای مورتون، تاندونیت آشیل، استئوآرتریت، فرو رفتن ناخن در گوشت پا، میخچه و پینه و خار پاشنه از جمله مهم‌ترین علل درد پا هستند.

برخی از مشکلات مانند صافی کف پا ممکن است هرگز منجر به ایجاد درد نشوند اما در درازمدت برای بدن مضر هستند؛ و ممکن است روی عملکرد سایر ساختارهای بدن تاثیر بگذارند. بنابراین در کنار مشکلاتی که ممکن است در ناحیه کف، مچ و روی پا درد ایجاد کنند؛ بهتر است این اختلالات نیز تحت نظر بهترین دکتر پا درد درمان شوند. اگر در نواحی ذکر شده از پای خود احساس درد می‌کنید؛ و این درد مدت‌هاست شما را آزار می‌دهد وقت آن رسیده که به دکتر پا مراجعه کنید. علاوه بر این، قبل از شروع هرگونه درمان برای رفع این مشکل، حتما با پزشک خود مشورت کنید. خصوصا اگر به یک بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری شریان محیطی یا نوروپاتی مبتلا هستید.

علل و درمان‌های صافی کف پا

کف پای صاف چیست؟ صافی کف پا به حالتی گفته می‌شود که در آن فرد در زمان ایستادن روی زمین، قوسی در قسمت کف پا ندارد؛ و کل کف پاهایش زمین را لمس می‌کند. این عارضه علاوه بر معاینه فیزیکی با اسکن کف پا نیز قابل تشخیص است. اکثر پزشکان فوق تخصص کف پا معتقدند که اگر این عارضه درمان نشود می‌تواند در آینده مشکلاتی را در مچ پا و زانو ایجاد کند. صافی کف پا در بین نوزادان و کودکان نوپا امری طبیعی است. چرا که قوس کف پا در این سن هنوز شکل نگرفته است. اما اگر تا سن 7 سالگی این عارضه هنوز خود به خود برطرف نشده باشد؛ برای درمان باید به پزشک فوق تخصص صافی کف پا مراجعه کنید. بنابراین پاسخ این سوال که صافی کف پا تا چه سنی قابل درمان است در جمله قبلی نهفته است.

دستگاه های ارتز که نوع نگهدارنده هستند؛ یکی از روش‌های درمان صافی کف پا محسوب می‌شوند. این وسایل ارتوپدی پا از قوس کف پا حمایت کرده و موجب تسکین درد می‌شوند. البته در بیشتر مواقع دکتر ارتوپد پا، ارتز مورد نیاز را به صورت سفارشی طراحی می‌کند؛ تا بیشتر با آناتومی پای بیمار هم‌خوانی داشته باشد. این ابزارهای کمکی، صافی کف پا را به‌طور کامل درمان نمی‌کنند؛ بلکه منجر به تسکین علائم می‌شوند. تمرینات کششی نیز از دیگر روش‌های موثری است که از سوی پزشکان ارتوپدی پا برای این بیماران تجویز می‌شوند. این روش درمانی برای افرادی که هم‌زمان صافی کف پا و کوتاهی تاندون آشیل دارند مناسب است. ساخت کفش طبی با اسکن پا هم روش علمی و اصولی دیگری برای درمان صافی کف پا است.

علل و درمان‌های درد مچ پا

درد مچ پا به هر نوع درد یا ناراحتی که مربوط به مچ پا است گفته می‌شود. این درد می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. اما شایع‌ترین علل مراجعه به پزشک فوق تخصص مچ پا، آسیب‌دیدگی، آرتروز و ساییدگی طبیعی مچ است. بسته به علت، ممکن است در هر نقطه‌ای از مچ پا احساس درد یا سفتی کنید. تورم و عدم توانایی در تحمل وزن نیز از دیگر علائمی است که پزشکان جراح مچ پا در بیماران خود مشاهده می‌کنند. این درد اگر حاد باشد؛ معمولا با استراحت و فیزیوتراپی برطرف می‌شود. اما برای درمان آسیب‌های جدی و آرتروز باید حتما به دکتر فوق تخصص مچ پا مراجعه کنید؛ یا به دنبال لیست پزشکان فوق تخصص مچ پا در تهران باشید. در اغلب اوقات این درد بدون جراحی و فقط با مراجعه به دکتر متخصص مچ پا قابل درمان است. اما اگر آسیب‌دیدگی شدید باشد و شکستگی استخوان مچ یا آسیب‌دیدگی رباط اتفاق افتاده باشد؛ با درمان غیرجراحی بهبود نیافته و لازم است عمل جراحی تحت نظر دکتر مچ پا انجام شود.

در مجموعه پا پزشکی ایران ارتوپد، بهترین دکتر متخصص مچ پا تهران و مجرب‌ترین پزشک فوق تخصص مچ پا تهران مشغول به فعالیت هستند؛ و بیماران مبتلا به مشکلات موثر بر روی ناحیه مچ، توسط این پزشکان متخصص ویزیت می‌شوند. در ضمن اگر بیمار به جراحی‌هایی مانند جراحی رباط مچ پا نیاز داشته باشد؛ توسط پزشک ارتوپد مچ پا حاضر در این مجموعه به دکتر جراح پا ارجاع داده می‌شود. بنابراین اگر در ناحیه مچ پا به هر دلیلی احساس درد می‌کنید؛ کافیست که با مجموعه ما تماس بگیرید و از تجربه بهترین دکتر مچ پا بهره ببرید.

علل و درمان‌های درد پاشنه پا

درد پاشنه پا نیز یکی دیگر از مشکلات رایجی است که بیماران برای درمان آن به دکتر فوق تخصص پاشنه پا مراجعه می‌کنند. این درد ممکن است در زیر پاشنه پا یا پشت آن احساس شود. پزشکان متخصص کف پا علل بسیاری را برای این عارضه معرفی کرده‌اند. التهاب غلاف کف پا، تاندونیت آشیل، خار استخوان، بورسیت، شکستگی‌های ناشی از استرس و التهاب تاندون‌ها همگی از علل ایجاد این درد هستند. در هر صورت تمام این مشکلات قابل درمان هستند. البته به شرط اینکه به‌موقع برای رفع آنها به دکتر فوق تخصص درد پاشنه مراجعه کنید. این پزشکان می‌توانند علت دقیق درد این ناحیه را بررسی کرده و رژیم درمانی مناسب را پیشنهاد کنند.

درد پاشنه می‌تواند راه رفتن و شرکت در فعالیت‌های روزمره را دشوار کند. خوشبختانه بیشتر این علل با درمان‌های غیرجراحی بهبود می‌یابند. البته بدن شما برای بهبودی به زمان نیاز دارد. کلینیک ایران ارتوپد به عنوان بهترین مرکز پا پزشکی تهران از تجربه بهترین‌ها برای درمان بیماران استفاده می‌کند. بنابراین اگر به دنبال دکتر برای پا درد خود هستید؛ می‌خواهید در یک مجموعه مطمئن خدماتی مانند اسکن پا را انجام دهید؛ تمایل دارید با بهترین پزشک فوق تخصص پا در تهران دیدار داشته باشید و در یک کلینیک مخصوص پا روند درمان خود را آغاز کنید؛ حتما با این مجموعه کاملا حرفه‌ای و تخصصی تماس بگیرید و قرار ملاقات خود را با بهترین دکتر پا تهران تنظیم کنید. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که با مراجعه به این مجموعه می‌توانید باکیفیت‌ترین خدمات تشخیصی و درمانی را دریافت کنید.

علل و درمان‌های خار پاشنه

خار پاشنه در واقع به زائده استخوانی گفته می‌شود که دقیقا در قسمت پاشنه پا ایجاد می‌شود. خار پاشنه می‌تواند در پشت پاشنه یا زیر پاشنه درد و علائم دیگر ایجاد کند. ظهور خار پاشنه در پشت پاشنه پا اغلب با التهاب تاندون آشیل همراه است؛ و باعث حساسیت و درد پاشنه در هنگام فشار آوردن روی پا می‌شود. حال سوال اصلی اینجاست که آیا خار پاشنه درمان دارد؟ اگر پاسخ مثبت است؛ درمان خار پاشنه چیست؟ بسیاری از بیمارانی که به این عارضه مبتلا می‌شوند به دلیل ترس از جراحی خار پاشنه به دنبال قرص درمان خار پاشنه هستند. این در حالی است که درمان قطعی خار پاشنه باید تحت نظر پزشک متخصص و در یک مرکز معتبر انجام شود.

اگر به دنبال درمان خارپاشنه هستید؛ توصیه اول ما این است که هرگز به دنبال درمان خانگی خار پاشنه نباشید. در مجموعه تهران ارتوپد، بیمارانی که به این عارضه مبتلا هستند؛ با روش‌های بسیار پیشرفته‌ای تحت نظر بهترین دکتر خار پاشنه در تهران درمان می‌شوند. مرکز ما اولین کلینیک تخصصی پا تهران است که خدمات نوین درمانی و تشخیصی بسیار متنوعی را به بیماران خود عرضه می‌کند. بنابراین برای بهره‌مندی از بهترین درمان خار پاشنه حتما با مرکز ما در تماس باشید؛ تا در اولین فرصت توسط یک پزشک متخصص و متبحر معاینه شوید. خار پاشنه عارضه بسیار دردناکی است؛ و هرچه زودتر درمان شود، نتیجه بهتری به دست می‌آید. ایران ارتوپد یکی از بهترین مراکز اسکن پا در تهران محسوب می‌شود. در این مرکز می‌توانید از صحت تشخیص علت بیماری خود به کمک دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی مطمئن شوید.

عوارض صافی کف پا چیست؟

بسیاری از افراد مبتلا به صافی کف پا مشکلاتی متعددی را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. پزشکان از این مشکلات با عنوان عوارض کف پای صاف یاد می‌کنند. این عوارض تا حدود زیادی بستگی به شدت و نوع صافی کف پا دارد. بنابراین انواع صافی کف پا وجود دارد که هر کدام عوارض خاص خودشان را دارند. از آنجا که قوس کف پا در این بیماران یا کم است یا اصلا وجود ندارد؛ حمایت لازم از پاها صورت نمی‌گیرد. بنابراین افراد مبتلا به این بیماری در درجه اول درد پا را تجربه می‌کنند. از طرفی بیماری به نام ورم کف پا در افرادی که صافی کف پا دارند بیشتر دیده می‌شود. این التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که تاندون‌های پا بیش از حد کشیده شوند. این وضعیت باعث درد شدید پا به خصوص در اوایل صبح می‌شود.

صافی کف پا باعث ایجاد مشکل دیگری به نام سندرم پرونیشن نیز می‌شود. این سندرم باعث می‌شود بیمار هنگام راه رفتن مچ پا خود را به سمت داخل بچرخاند. این عارضه نیز می‌تواند منجر به درد پا و مچ پا شود. ایجاد مشکل در چیدمان ستون فقرات نیز از دیگر عوارض صافی کف پا است.

برای درد کف پا به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

بسیاری از بیماران پاسخ این سوال را نمی‌دانند. در جواب این دوستان باید گفت که مراجعه به یک کلینیک تخصصی پا و معاینه شدن توسط پزشک متخصص یا فوق تخصص عاقلانه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. بنابراین یا یک پزشک متخصص پا در تهران پیدا کنید یا به یک مرکز درمانی تخصصی مراجعه نمایید. کلینیک پا تهران ایران ارتوپد یک مرکز تخصصی پا تهران است؛ که پزشکان بسیار مجربی داشته و مجهز به تجهیزات پیشرفته و مدرنی است. این مجموعه بهترین خدمات درمانی را زیر نظر پزشکان متخصص به بیماران خود عرضه می‌کند. اگر دنبال یک پزشک متخصص سوزش کف پا هستید؛ می‌خواهید فرزند خود را زیر نظر پزشکان یک کلینیک تخصص پا کودکان در تهران درمان کنید یا در این زمینه مشکلات جدی دارید و تمایل دارید با یک پزشک فوق تخصص پیوند عصب پا مشورت کنید؛ شماره تلفن مجموعه ایران ارتوپد را به خاطر بسپارید.

ما در این مجموعه کاملا تخصصی، بیماران را با شیوه‌های بسیاری مدرن پزشکی درمان می‌کنیم. تمام خدمات تشخیصی و درمانی این مرکز تحت نظر بهترین پزشکان و تکنسین‌های تهران به بیماران عرضه می‌شوند. کسب رضایت بیماران و بهبودی کامل آنها از اهداف اصلی کلینیک ایران ارتوپد است.