نشانی :

خیابان شهید باهنر ، حدفاصل کوچه منظریه 1 و یاوری ، پلاک 127 ، واحد 10

نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – ۸ الی 22
0212612621002126126211

تماس و نوبت دهی ۲۴ ساعته :
09019092630

کلینیک دست و شانه ایران ارتوپد

دکتر متخصص ارتوپد و یا جراح ارتوپد پزشکی است که در زمینه درمان مشکلات مربوط به سیستم اسکلتی-عضلانی تخصص دارد؛ و برای رفع آنها غالبا از دو روش جراحی و غیرجراحی استفاده می‌کند. سیستم اسکلتی-عضلانی بدن شامل استخوان‌ها، عضلات، رباط‌ها، تاندون‌ها و بافت‌های همبند می‌شود. پزشکانی که دارای این تخصص هستند معمولا قادرند که مشکلات موثر بر روی این سیستم را در بخش‌های مختلف بدن درمان کنند. اما همیشه توصیه می‌شود که برای درمان درد و سایر عوارض موثر بر روی یک بخش خاص از بدن، به پزشک متخصص همان بخش مراجعه کنید. به عنوان مثال اگر در ناحیه دست درد یا مشکلی مانند لرزش دارید؛ بهتر است به پزشک ارتوپد متخصص دست و شانه یا دکتر فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی مراجعه کنید.

پزشکان ارتوپد فوق تخصص دست یا پزشک متخصص جراحی دست سال‌ها تجربه در زمینه درمان انواع مشکلات از درد گرفته تا لرزش و آسیب‌های عصبی دارند. بنابراین با ساختار کلی دست آشنایی کامل داشته و تمرکز آنها بیشتر بر روی رفع این مشکلات بدون استفاده از روش‌های تهاجمی مانند جراحی است. با این وجود پیدا کردن یک دکتر متخصص دست در تهران آنچنان هم کار ساده‌ای نیست. از طرفی بسیاری از بیمارانی که در ناحیه دست، آرنج و شانه دچار مشکلاتی می‌شوند؛ نمی‌دانند که باید به چه پزشکی با چه تخصص مراجعه کنند. این افراد باید برای درمان عوارض خود حتما توسط دکتر فوق تخصص دست و شانه معاینه شوند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به بهترین جراح دست ایران یا بهترین فوق تخصص دست در ایران، حتما به یک کلینیک تخصصی دست مراجعه کنید.

کلینیک دست و شانه ایران ارتوپد یک مرکز درمانی کاملا حرفه‌ای است؛ که خدمات بسیار ارزنده‌ای را به بیماران مبتلا به مشکلات دست، آرنج، شانه و کتف ارائه می‌دهد. در این مرکز تشخیصی و درمانی ابتدا بیماران برای انجام یک معاینه کلی، توسط بهترین فوق تخصص دست در تهران مشاوره می‌شوند. سپس پزشک مجموعه با توجه به علائم و شرح حال بیمار آزمایشات تشخیصی مورد نیاز را تجویز می‌کند. بیمار بعد از انجام این آزمایشات و بررسی آنها و با توجه به نوع مشکلی که در بدن دارد؛ تحت نظر بهترین جراح دست در تهران و یا بهترین متخصص دست در تهران درمان خود را آغاز می‌کند. پزشکان متخصص ارتوپد دست این مجموعه سعی می‌کنند که تا جای ممکن از روش‌های کمتر تهاجمی مانند فیزیوتراپی برای درمان مشکلات بیماران خود استفاده کنند. با این وجود اگر بیمار نیاز به جراحی داشته باشد و پزشک متخصص دست نتواند برای او کاری انجام دهد؛ به پزشک فوق تخصص جراح دست ارجاع داده می‌شود. در این مجموعه برای بیمارانی که نیاز به جراحی دارند نیز امکان دسترسی به بهترین دکتر جراح دست در تهران در نظر گرفته شده است.

آشنایی با برخی از مشکلات دست

برخی از شایع‌ترین مشکلاتی که در یک بیمارستان فوق تخصص دست قابل درمان هستند عبارتند از:

آرتروز دست

آرتروز یک بیماری شایع است که مفاصل بدن، به ویژه دست‌ها را درگیر می‌کند. این بیماری مزمن می‌تواند باعث درد، تورم، سفتی و کاهش دامنه حرکتی مفاصل شود. غضروف بخشی است که بین مفاصل و استخوان‌های مجاور آن وجود دارد. در واقع غضروف ماده‌ای منعطف است که به استخوان‌ها اجازه می‌دهد بدون مشکل حرکت کنند و به مفاصل ساییده نشوند. آرتروز باعث می‌شود غضروف کم‌کم تجزیه شده و از بین برود. در نتیجه میزان محافظت بین استخوان‌ها و مفاصل کاهش پیدا می‌کند. عموما آرتروز از ناحیه دست شروع نمی‌شود. اما ابتلا به آرتروز در دیگر بخش‌های بدن باعث می‌شود که کم‌کم دست نیز درگیر بیماری و تحلیل رفتن غضروف‌ها شود. معمولا دکتر متخصص آرتروز دست یا متخصص آرتروز انگشتان دست از طریق روش‌های مختلفی مانند تجویز دارو، فیزیوتراپی و در موارد شدید جراحی، بیماران مبتلا به آرتروز را درمان می‌کنند. این مسئله که از چه روشی برای کدام بیمار استفاده شود؛ بستگی به نظر دکتر ارتوپد دست یا دکتر دست و شانه دارد.

در مجموعه درمانی ایران ارتوپد بهترین پزشک متخصص دست در تهران مشغول به فعالیت است؛ و می‌تواند بهترین مشاوره را در زمینه استفاده از این درمان‌ها به بیماران ارائه دهد. در این کلینیک تخصصی دست بیشتر سعی می‌شود از روش‌های کم‌ریسک مانند فیزیوتراپی برای کنترل بیماری مزمنی مانند آرتروز استفاده شود؛ و فقط زمانی جراحی توصیه می‌گردد که سایر روش‌های کم‌خطر با شکست مواجه شده باشند. بنابراین شما با مراجعه به این مجموعه تخصصی می‌توانید از بابت بهره‌مندی از کم‌خطرترین روش درمانی اطمینان حاصل کنید.

تاندونیت

یکی دیگر از مشکلات رایجی که می‌توانید با مراجعه به یک پزشک فوق تخصص دست خوب در تهران آن را درمان کنید التهابی به نام تاندونیت است. تاندونیت یک بیماری التهابی است که بر روی تاندون‌ها تأثیر می‌گذارد. تاندونیت معمولا به دلیل استفاده بیش از حد، آسیب‌دیدگی و ابتلا به بیماری‌هایی مانند آرتروز یا دیابت در ناحیه دست اتفاق می‌افتد. دکتر ارتوپد یا متخصصین دست تنها پزشکانی هستند که قادرند این بیماری را بدون جراحی و به کمک روش‌های کم‌خطر درمان کنند. این پزشکان چندین روش درمانی برای کاهش درد و التهاب همراه با تاندونیت دارند. تجویز دارو، تجویز ابزارهای کمکی مانند بریس، فیزیوتراپی و تزریق کورتیزون از جمله این روش‌ها هستند.

ما مفتخر هستیم که اعلام کنیم در کلینیک تخصصی دست ایران ارتوپد تمامی این خدمات درمانی تحت نظر بهترین دکتر دست در تهران به بیماران عرضه می‌شوند. نکته بسیاری مهمی که در مورد کاهش التهاب در این بیماری وجود دارد این است که هر پزشکی قادر به کنترل علائم التهاب در این بیماران نیست و تخصص در این زمینه حرف اول را می‌زند. بنابراین اگر به تشخیص پزشک دچار التهاب تاندون شده‌اید؛ حتما توصیه می‌کنیم که از خدمات مشاوره پزشکان مجموعه ایران ارتوپد که یکی از بهترین‌ها در ایران هستند استفاده کنید. با دریافت مشاوره از طریق تماس با بهترین دکتر فوق تخصص دست در تهران می‌توانید خدمات تشخیصی و درمانی با ارزشی را دریافت کرده و بیماری خود را به بهترین نحو ممکن درمان و مدیریت کنید.

دررفتگی و شکستگی دست

دست مانند تمام اعضای بدن ممکن است در اثر حوادث مختلف دچار دررفتگی و شکستگی استخوان شود. ما در طول روز به صورت مکرر و دائم از دست‌ها و بازوهای خود برای بلند کردن اجسام، متعادل نگه داشتن بدن و انجام کارهای روزمره استفاده می‌کنیم. بنابراین وقوع چنین حوادثی کاملا محتمل است. مهم این است که در صورت ابتلا به دررفتگی و شکستگی استخوان دست در اسرع وقت به پزشک متخصص ارتوپد دست مراجعه کنید. در مورد انواع شکستگی و دررفتگی زمان از اهمیت زیادی برخوردار است. با این وجود مراجعه زودهنگام به پزشک فوق تخصص انگشت دست به خصوص در مورد شکستگی‌ها و دررفتگی‌های انگشتان دست بسیار مهم است. چراکه ما برای انجام کارهای روزمره خود تا حدود زیادی به انگشتان دستمان وابسته هستیم. متاسفانه اکثر افرادی که دچار چنین حوادثی می‌شوند؛ مراجعه به دکتر را به تاخیر می‌اندازند. این تاخیر در اکثر مواقع عوارض بلندمدت دارد. حتما شما هم شنیده‌اید که برخی از افراد حتی سال‌ها بعد از شکستگی دست، از عوارضی مانند درد دست در فصول سرد شکایت دارند.

اگر می‌خواهید چنین عوارضی را تجربه نکنید؛ و شکستگی‌های استخوانی را به شکل اصولی و کامل درمان کنید؛ در گام اول باید توسط یکی از پزشکان مجرب فوق تخصص دست تهران معاینه شوید. در مجموعه درمانی ایران ارتوپد تمام بیمارانی که با عارضه دررفتگی و شکستگی استخوان مراجعه می‌کنند؛ توسط باتجربه‌ترین پزشک متخصص دست تهران معاینه می‌شوند. روند درمان این بیماران از همین نقطه کلید می‌خورد. در این کلینیک از روش‌های بسیار مدرن و پیشرفته‌ای استفاده می‌شود. بنابراین با مراجعه به این کلینیک دست تهران خیال‌تان از بابت طی شدن کامل پروسه درمان تحت نظر بهترین فوق تخصص دست در تهران راحت است.

آسیب‌های ورزشی

با افزایش فعالیت بدنی، خطر وقوع حوادث ورزشی و آسیب‌دیدگی‌های ناشی از آن افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که بخش اعظمی از مراجعین به مراکز تخصصی ارتوپدی را ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای تشکیل می‌دهند. یکی از مهم‌ترین و کاربرترین تخصص پزشکان ارتوپد یا پزشکان فوق تخصص جراحی ترمیمی دست، درمان و اصلاح عوارض ناشی از همین آسیب‌دیدگی‌هاست. همه آسیب‌های ورزشی از جمله آسیب‌دیدگی مچ دست، شکستگی استخوان دست و مچ، رگ به رگ شدن مچ، کشیدگی عضلات و آسیب‌دیدگی انگشتان باید توسط پزشکان متخصص ارتوپد درمان شوند. این پزشکان روش‌های متفاوتی برای اصلاح این صدمات دارند؛ که بنابر شرایط بیمار و شدت آسیب‌دیدگی از آنها برای درمان استفاده می‌کنند.

یکی از خدمات ارزشمند مجموعه ایران ارتوپد، پذیرش بیماران مبتلا به چنین آسیب‌دیدگی‌هایی است. در این مجموعه در کنار استفاده از تجربه بهترین فوق تخصص مچ دست در تهران و بهترین فوق تخصص دست در ایران، از تجهیزات پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که امروزه در اکثر کلینیک‌های مدرن دنیا برای درمان ورزشکاران کاربرد دارند. این تجهیزات به بیمار و پزشک کمک می‌کنند تا با کم‌ترین عارضه جانبی و با استفاده از کم‌خطرترین روش ممکن، آسیب‌دیدگی را درمان کرده و به زندگی حرفه‌ای خود باز گردند.

آشنایی با مشکلات انگشتان و مچ دست

درد انگشت یا درد دست در بیشتر مواقع برای ما مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر این عوارض ناشی از ساییدگی مفاصل، پارگی تاندون‌ها یا استفاده بیش از حد باشند؛ باید توسط دکتر دست درد بررسی شود. این مشکلات می‌توانند ناشی از آسیب‌دیدگی یا بخشی از روند طبیعی پیری باشند. اما در هر صورت بررسی علت آن توسط دکتر فوق تخصص عصب دست یا پزشک دارای فلوشیپ جراحی دست توصیه می‌شود. این درد می‌تواند به صورت سوزشی یا تیرکشنده احساس شده و همراه با سفتی مچ، بی‌حسی و یا گرم شدن و سرد شدن دست باشد. با وجود عارضه در این اعضا ممکن است حرکت دادن دست یا انگشت برای شما مشکل باشد و تورم نیز داشته باشید. وجود توده یا برآمدگی روی مچ دست، کف دست یا انگشتان نیز از دیگر علائمی است که نشان می‌دهد دستان شما دچار نوعی مشکل پزشکی هستند.

همان‌طور که گفتیم درد انگشت، کف دست و یا مچ در افراد سالم و بدون بیماری زمینه‌ای در بیشتر موارد ناشی از آسیب‌دیدگی است. بنابراین اگر دچار آسیب‌دیدگی شده‌اید حتما به دنبال دکتر برای درد دست خود باشید؛ یا به مطب یک دکتر خوب برای مچ دست بروید. در نقطه مقابل گاهی اوقات این دردها ناشی از آسیب عصبی در ناحیه مچ هستند و باید توسط دکتر عصب دست یا دکتر مچ دست بررسی شوند. به عنوان مثال علت تنگ شدن کانال‌های عصبی واقع در مچ حتما باید توسط پزشک فوق تخصص تنگی کانال دست بررسی شود.

در پاره‌ای از مواقع، آسیب یا بیماری زمینه‌ای سبب می‌شود تا بیمار به جراحی نیاز داشته باشد. در این شرایط باید به دنبال جراح انگشت دست یا دکتر متخصص انگشتان دست باشید. البته در بیشتر مواقع پزشکان متخصص انگشتان دست سعی می‌کنند از روش‌های کم‌ریسک برای درمان استفاده کنند. با این وجود گاهی جراحی اجتناب‌ناپذیر است. زمان مراجعه به پزشک متخصص مچ دست یا پزشک ارتوپد دست در مورد تمام بیماری‌های موثر بر روی این بخش از بدن بسیار مهم است. بنابراین آسیب‌دیدگی‌ها و درد دست‌ها را جدی بگیرید؛ و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

اگر نمی‌دانید برای درد و مشکلات دست خود باید به چه پزشکی مراجعه کنید؛ حتما با کلینیک تخصصی دست ایران ارتوپد تماس بگیرید. همکاران پاسخگوی ما در این مجموعه با توجه به مشکلی که دارید؛ برای‌تان وقت ملاقات با بهترین فوق تخصص جراحی دست در تهران یا بهترین متخصص اعصاب دست در تهران را تعیین می‌کنند.

آشنایی با مشکلات شانه

پزشکان فوق تخصص شانه و کتف چندین علت مهم را عامل درد شانه می‌دانند. اما شایع‌ترین علت درد این ناحیه از بدن التهاب تاندون روتاتور کاف است. این بیماری باعث متورم شدن تاندون‌ها و در نهایت درد در ناحیه شانه و کتف می‌شود. گاهی اوقات درد شانه نتیجه وجود آسیب‌دیدگی در مکان دیگری از بدن شماست. به عنوان مثال آسیب‌دیدگی در ناحیه گردن یا عضله دو سر بازویی می‌تواند علت درد شانه باشد. در این شرایط دکتر متخصص گردن و شانه از این درد به عنوان درد ارجاع شده یاد می‌کند. اکثرا برای تشخیص این حالت دکتر متخصص شانه و گردن از بیمار می‌خواهد که شانه‌های خود را تکان دهد. اگر با این تکان درد ارجاع شده بیشتر شود؛ یعنی آسیب‌دیدگی جای دیگری است.

آرتروز، پارگی غضروف، پارگی روتاتور کاف، تورم کیسه‌های بورس، تورم تاندون‌ها، خار استخوان، درگیری عصب موجود در شانه یا گردن، شکستگی استخوان شانه یا بازو، سندرم شانه یخ زده، در رفتن مفصل شانه، آسیب ناشی از استفاده بیش از حد یا استفاده مکرر از دست و شانه، آسیب نخاعی و حمله قلبی از جمله دیگر علل درد در ناحیه شانه هستند. اگر درد شانه دارید؛ برای تعیین علت درد خود حتما باید به پزشک متخصص درد شانه مراجعه کنید. برخی از این علل با روش‌های ساده‌ای مانند درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی و پی آر پی شانه یا همان پی آر پی تاندون شانه قابل درمان هستند. اما گاهی برای علاج آسیب، جراحی لازم است.

فرقی نمی‌کند که جزء کدام دسته از بیماران هستید؛ در هر صورت با مراجعه به کلینیک ایران ارتوپد می‌توانید باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را تحت نظر بهترین متخصص شانه در تهران دریافت کنید. در این مجموعه بیماران با توجه به نوع مشکل خود توسط بهترین دکتر شانه در تهران و یا بهترین جراح شانه در تهران معاینه می‌شوند؛ و روند درمان خود را طی می‌کنند. پس اگر دنبال دکتر فوق تخصص گردن و شانه می‌گردید؛ و می‌خواهید توسط بهترین دکتر فوق تخصص شانه معاینه شوید؛ کافیست با این مرکز تماس بگیرید. به جرات می‌توانیم بگوییم که بهترین پزشکان فوق تخصص شانه در تهران را می‌توانید در این مجموعه جستجو کنید.

آشنایی با مشکلات کتف

کتف یا تیغه شانه یک استخوان بزرگ مثلثی شکل است؛ که در قسمت فوقانی بدن قرار دارد. این استخوان توسط یک سیستم پیچیده از عضلات احاطه شده و پشتیبانی می‌شود. این عضلات همان عضلاتی هستند که در حرکت دادن بازو نقش دارند. بنابراین اگر عضلات اطراف کتف بر اثر آسیب‌های مختلف دچار ضعف یا عدم تعادل شوند؛ ممکن است کتف حتی در زمان استراحت نیز درد و علائم داشته باشد. تغییر در وضعیت قرارگیری کتف یا کاهش دامنه حرکتی این بخش از بدن می‌تواند حرکت بازو را به ویژه هنگام انجام فعالیت دشوار کند؛ و ممکن است باعث ضعف شانه شود. علت این ضعف باید توسط متخصص کتف و شانه بررسی شود. معمولا دکتر متخصص کتف و شانه و یا جراح کتف و شانه برای این بیماران در ابتدا فیزیوتراپی را تجویز می‌کند. این درمان برای تقویت عضلات شانه و بازگرداندن موقعیت و دامنه حرکتی مناسب به کتف طراحی شده‌اند. در بیشتر موارد انجام فیزیوتراپی تحت نظر دکتر کتف و شانه می‌تواند مشکل را رفع کند؛ اما اگر آسیب‌دیدگی جدی باشد؛ حتما باید به جراح مراجعه شود.

آموزش حرکات اصلاحی و انجام درمان فیزیوتراپی یکی دیگر از خدمات فوق حرفه‌ای است که توسط بهترین فوق تخصص کتف و شانه در تهران و بهترین پزشک فوق تخصص شانه و کتف در تهران در مجموعه ایران ارتوپد به بیماران ارائه می‌شود. فقط کافیست با این مجموعه تماس گرفته و توسط مجرب‌ترین دکتر فوق تخصص کتف و شانه در تهران معاینه شود. پزشکان ما بعد از بررسی کامل وضعیت جسمی بیمار، درمان مناسب را تجویز می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید به یکی از بهترین پزشکان متخصص شانه و کتف در تهران مراجعه کنید؛ شماره تماس مجموعه ایران ارتوپد را به خاطر بسپارید.

در کلینیک دست ایران ارتوپد علاوه بر اینکه بهترین پزشک متخصص کتف و شانه در تهران و مجرب‌ترین دکتر متخصص کتف و شانه شرق تهران فعالیت دارند؛ پزشکان دیگری نیز با تخصص‌های دیگر حضور داشته و بیماران را ویزیت می‌کنند. با این وجود فرقی نمی‌کند که برای حل مشکل آرنج خود به دنبال بهترین فوق تخصص آرنج دست تهران می‌گردید یا می‌خواهید با یک پزشک مجرب فوق تخصص شانه و دست مشورت کنید. در هر صورت مجموعه از بهترین مراکز درمانی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید. در این کلینیک می‌توانید دکتر برای دست درد خود پیدا کنید؛ یا لرزش و خواب رفتن دست‌های خود را زیر نظر پزشک فوق تخصص لرزش دست و دکتر برای خواب رفتن دست درمان کنید.

نکته مهمی که در زمان مراجعه به مراکز درمانی باید به آن توجه کنید؛ علم به‌روز در کنار تخصص بالا و تجهیزات مدرن است. هر مجموعه‌ای که بتواند این 3 عامل مهم را کنار هم جمع کند؛ قطعا خدمات ارزشمندی را به بیماران خود ارائه خواهد کرد.

برگشت به بالا