کلینیک ارتوپدی تهران ارتوپد

دکتر ارتوپد که بعضا به او متخصص ارتوپدی یا جراح ارتوپد نیز گفته می‌شود؛ پزشکی است که تخصص کافی در زمینه تشخیص و درمان انواع ناهنجاری‌ها، اختلالات عملکردی و بیماری‌های موثر بر روی استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، اعصاب و تاندون‌های بدن را دارد. از این بخش‌های بدن در علم پزشکی با نام سیستم اسکلتی-عضلانی یاد می‌شود.

یک دکتر ارتوپد خوب می‌تواند انواع آسیب‌های ناشی از ورزش یا فعالیت‌های بدنی را تشخیص داده و معالجه کند؛ به شما کمک کند که از بدتر شدن شرایط بیماری‌هایی مانند آرتروز و پوکی استخوان در بدن خود در طول زمان جلوگیری کنید؛ و روش‌هایی را به شما آموزش دهد که به کمک آنها بتوانید درد و ناراحتی ناشی از استفاده بیش از حد از عضلات و مفاصل را کاهش دهید. بنابراین با توجه به این تعریف می‌توانید برای درمان مشکلات تاثیرگذار بر روی دست و مچ دست، پا و مچ پا، زانو، شانه و آرنج، گردن، کمر و لگن به دکتر فوق تخصص ارتوپد مراجعه کنید.

کلینیک ارتوپدی تهران ارتوپد، یکی از معدود مراکز تخصصی است که توسط بهترین متخصص ارتوپدی تهران مدیریت می‌شود. بیماران در مرکز ارتوپدی تهران ارتوپد علاوه بر اینکه می‌توانند از مشاوره پزشکی بهترین فوق تخصص ارتوپد در تهران بهره ببرند؛ قادر خواهند بود برای درمان از تجهیزات تشخیصی و درمانی پیشرفته مرکز نیز استفاده کنند. خدمات کلینیک ارتوپدی تهران ارتوپد شامل یک پکیج کامل درمانی است؛ که پاسخگوی تمام نیازهای بیماران می‌باشد. مراجعین از زمان ورود به کلینیک ارتوپدی تهران ارتوپد تحت حمایت ویژه ما هستند؛ و روند درمان را با معاینه شدن توسط بهترین ارتوپد تهران و یا بهترین دکتر مفاصل در تهران شروع می‌کنند.

برای چه مشکلاتی می‌توانیم به دکتر متخصص ارتوپد مراجعه کنیم؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فوق تخصص های ارتوپدی فقط قادرند که آسیب‌دیدگی‌های ناشی از فعالیت بدنی و ورزش را درمان کنند؛ و بیشترین مراجعین این پزشکان را ورزشکاران نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای تشکیل می‌دهند. این در حالی است که این پزشکان سال‌ها در زمینه درمان انواع مشکلات موثر بر روی سیستم اسکلتی-عضلانی آموزش دیده‌اند و قادرند طیف وسیعی از این مشکلات را بدون جراحی درمان کنند. درمان انواع کمردرد، آرتروز، شکستگی استخوا‌ن‌ها، پارگی رباط‌ها و عضلات، کشیدگی و پیچ خوردگی عضله، صدمات ناشی از کار، تومورهای استخوانی و بیماری‌های مربوط به افزایش سن مانند پوکی استخوان در دستان این متخصصین است.

برخی از پزشکان متخصص استخوان و مفاصل در زمینه درمان مشکلات بخش‌های مختلف بدن مانند دست، شانه و پا تخصص دارند؛ و برخی نیز حیطه فعالیت خود را محدودتر کرده و فقط در درمان مشکلات یک گروه خاص از بیماران تخصص دارند. به عنوان مثال دکتر فوق تخصص ارتوپدی که در زمینه درمان مشکلات اسکلتی-عضلانی کودکان فعالیت می‌کند؛ ارتوپد کودکان نامیده می‌شود. متخصص ارتوپدی کودکان مشکلات موثر بر روی رشد استخوان در کودکان مانند اسکولیوز یا مشکلات رشدی مادرزادی مانند صافی کف پا یا دیسپلازی مفصل ران را درمان می‌کنند.

بهترین زمان برای مراجعه به پزشک فوق تخصص ارتوپد

طبق آمارهای رسمی، بخش اعظمی از افراد جامعه در طول زندگی خود حداقل یک بار با مشکلات ارتوپدی مواجه می‌شوند. این مشکلات می‌توانند یک درد عضلانی و مفصلی ساده باشند؛ یا کمی پیچیده‌تر شده و منجر به ناتوانی حرکتی شوند. اما به‌طور کلی هر دردی که بیش از 4 هفته در بدن وجود داشته باشد؛ باید توسط پزشک متخصص مفاصل و استخوان بررسی شود. ضمن اینکه توصیه می‌شود به محض مشاهده علائم زیر حتما به یک کلینیک ارتوپدی در تهران یا مطب یک دکتر فوق تخصص ارتوپد در تهران مراجعه کنید.

• کاهش دامنه حرکتی بدن
  • احساس لرز در زمان ایستادن یا راه رفتن
  • ناتوانی در انجام کارهای روزمره مانند راه رفتن و بالا رفتن از پله

معرفی روش‌های غیرجراحی برای درمان مشکلات ارتوپدی

در حالی که آسیب‌های استخوانی، عضلانی و مفصلی گاهی می‌توانند پیچیده باشند؛ و بیمار را وادار به استفاده از روش‌های تهاجمی مانند جراحی کنند؛ اما در بیشتر مواقع این آسیب‌ها نیاز به جراحی ندارند و برای درمان آنها کافیست که از روش‌های غیر تهاجمی مانند اوزون تراپی تحت نظر پزشک متخصص ارتوپد استفاده کنید. از طرفی حتی بسیار از بیمارانی که دچار مشکلات پیچیده می‌شوند ترجیح می‌دهند تا قبل از انجام جراحی، سایر روش‌های کم‌خطر را نیز امتحان کنند. بهترین روش‌های غیرجراحی که در حال حاضر برای این افراد در مراکز تخصصی استفاده می‌شوند عبارتند از:

اوزون درمانی

اوزون درمانی یا همان ازن تراپی به فرآیند تزریق گاز ازن به بدن برای درمان برخی از بیماری‌ها گفته می‌شود. در این روش درمانی کاملا جدید، از گاز اوزون که یک گاز بی‌رنگ و متشکل از سه اتم اکسیژن است استفاده می‌شود. تزریق اوزون یک روش کاملا بی‌خطر است؛ که در آن برای تقویت اثر درمانی در بدن، یک فرم خاص از اکسیژن تزریق می‌شود. برخی شواهد نشان می‌دهد که تزریق گاز اوزون می‌تواند به افزایش و بهبود پاسخ‌های ایمنی در بدن در برابر انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های عفونی کمک کرده و درد مرتبط با ورم مفاصل را نیز کاهش دهد.

مهم‌ترین کاربرد این روش درمانی در ارتوپدی، استفاده از آن به عنوان یک راه‌حل موثر برای درمان بیماری‌های فرسایشی مفاصل مانند آرتروز است. استفاده از روش ازن درمانی به صورت مستقیم در محل وقوع مشکل، می‌تواند تا حدود زیادی درد را در طولانی‌مدت کاهش دهد. علاوه بر بیماری‌های فرسایشی، برای رفع دردهای مزمن نیز می‌توان از ازن تراپی استفاده کرد. درد مزمن ناشی از جراحی، درد گردن و کمر درد و سایر دردهای این چنینی نیز ممکن است با ازن درمانی برطرف شوند. در ایالات متحده از این روش برای درمان فتق دیسک نیز استفاده می‌شود. حتی به بیماران مبتلا به اختلالات مزمن مانند فیبرومیالژیا توصیه می‌شود که از اوزون تراپی برای کمک به کاهش درد استفاده کنند.

ایران ارتوپد یکی از بهترین مراکز اوزون تراپی در تهران است. در کلینیک ارتوپدی تهران ایران ارتوپد، بیماران ابتدا توسط بهترین دکتر اوزون تراپی معاینه شده و سپس در صورت نیاز برای آنها تزریق اوزون انجام می‌شود. علاوه بر این این مرکز مجهز به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای است. همین موضوع سبب می‌شود که روش‌های درمانی ارائه شده توسط پزشکان مجموعه از کیفیت خوبی برخوردار بوده و موثر باشند.

فیزیوتراپی

یکی از رایج‌ترین روش‌های غیرجراحی درمان مشکلات ارتوپدی که در مرکز تهران ارتوپد نیز تحت نظر بهترین دکتر ارتوپد تهران انجام می‌شود فیزیوتراپی و توان‌بخشی است. در این روش درمانی، پزشک متخصص ارتوپد با تقویت عضلات و مفاصل اطراف ناحیه آسیب دیده موجب بهبود علائم می‌شود. دررفتگی، پیچ‌خوردگی، اسکولیوز، شکستگی استخوان، آرتروز، انواع کمردرد و درد گردن از جمله مهم‌ترین مشکلاتی هستند که با این روش کاملا بی‌خطر قابل درمان هستند.

در کنار این موارد، در برخی مواقع و به صلاح‌دید پزشک، برای بیمارانی که جراحی انجام داده‌اند نیز فیزیوتراپی تجویز می‌شود. بنابراین فیزیوتراپی یک گزینه درمانی عالی برای برخی از مشکلات کمتر جدی ارتوپدی است. فیزیوتراپیست‌ها به صورت ویژه روی طراحی و تدوین برنامه‌ای کار می‌کنند که متناسب با نیازهای بیمار است. برای تدوین این برنامه، سلامت کلی، توانایی‌های جسمی و نوع بیماری در نظر گرفته می‌شود. اگر مشتاق به استفاده از این روش درمانی کاملا بی‌ضرر هستید؛ می‌توانید جهت تعیین وقت برای معاینه توسط بهترین متخصص ارتوپد در تهران و انجام مشاوره پزشکی تخصصی با کلینیک ارتوپدی تهران ارتوپد تماس بگیرید.

در این مرکز درمانی روزانه ده‌ها بیمار به کمک روش فیزیوتراپی درمان شده و به زندگی عادی خود باز می‌گردند. این مجموعه برای ارائه خدمات خود از تجربه بهترین دکتر ارتوپد در تهران و بهترین جراح ارتوپد تهران در کنار تجهیزات مدرن و به‌روز استفاده می‌کند. آنچه که کیفیت خدمات ما را مانند یک بیمارستان ارتوپدی تهران از خدمات سایر مراکز متمایز می‌کند؛ تکیه بر دانش علمی بهترین دکتر ارتوپد تهران و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته است. پس اگر دنبال بهترین پزشک فوق تخصص ارتوپد در تهران می‌گردید یا می‌خواهید با یک دکتر ارتوپد خوب در تهران مشورت کنید؛ با تماس بگیرید تا از مشاوره علمی با بهترین دکتر ارتوپد ایران نهایت بهره را ببرید.

پلاسمای غنی از پلاکت

یکی از روش‌های درمانی که طی چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ روش پی آر پی یا همان پلاسمای غنی از پلاکت است. در این روش پزشک ارتوپد با استفاده از تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، بدن را قادر به ترمیم مفاصل، رباط‌ها و تاندون‌های آسیب‌دیده می‌کند. پی آر پی یک روش نسبتا ساده است که منجر به کاهش درد و بهبودی در حداقل زمان می‌شود. در پی آر پی ابتدا مقداری خون از بیمار گرفته می‌شود. سپس گلبول‌های نمونه خون با استفاده از سانتریفیوژ از آن خارج شده و چیزی که باقی می‌ماند به محل آسیب‌دیده تزریق می‌شود. آنچه که در این روند به بدن تزریق می‌شود پلاکت‌های احیاکننده هستند.

آرتروز، پارگی رباط صلیبی قدامی، زانو درد، درد لگن و کمر درد مهم‌ترین مشکلاتی هستند که به روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت قابل درمان هستند. با انجام این درمان که کمتر از یک ساعت زمان می‌برد؛ بیمار می‌تواند کاهش درد و علائم را تجربه کند. نکته مهمی که باید در مورد این روش درمانی بدانید این است که تنها دکتر ارتوپدی صلاحیت لازم برای انجام این درمان را دارد. بنابراین اگر قصد دارید از پی آر پی برای رفع دردهای خود استفاده کنید؛ تخصص و تجربه پزشک معالج را در نظر بگیرید.

یکی از خدماتی که کلینیک‌های تخصصی برای درمان بیماران مبتلا به انواع درد ارائه می‌دهند؛ همین روش پلاسما درمانی است. در کلینیک تهران ارتوپد نیز این درمان با بهترین کیفیت و تحت نظر بهترین متخصص ارتوپد تهران و یا بهترین پزشک فوق تخصص مفاصل در تهران به بیماران ارائه می‌شود. البته قبل از انجام این درمان در درمانگاه ارتوپدی ابتدا پزشک فوق تخصص ارتوپدی بیمار را معاینه کرده و در صورتی که شرایط او برای تزریق مناسب باشد از این روش استفاده می‌کند.

در کنار روش‌های ذکر شده، چندین روش درمانی دیگر نیز برای بیمارانی که با درد به کلینیک ارتوپدی تهران ارتوپد مراجعه می‌کنند و به دنبال پروفسور ارتوپد یا یک متخصص ارتوپد خوب در تهران می‌گردند وجود دارد. اما این پزشک متخصص است که تشخیص می‌دهد برای کدام بیمار از کدام روش درمانی استفاده شود. برای تعیین نوع درمان، پزشکان عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرند که مهم‌ترین آنها سن، شرایط فیزیکی و میزان پیشرفت بیماری است. با این وجود مهم‌ترین موضوع در مجموعه ما، کیفیت خدمات درمانی و احترام به بیمار است. همچنین آنچه که به عنوان رویکرد اصلی در این مرکز درمانی به آن توجه می‌شود؛ ارائه خدمات تشخیصی و درمانی تحت نظر بهترین متخصص ارتوپدی تهران است. پس اگر به دنبال بهترین دکتر ارتوپدی تهران یا یک ارتوپد خوب در تهران هستید کافیست که به کلینیک تهران ارتوپد مراجعه کرده و از خدمات مشاوره‌ای متخصصان ما بهره ببرید.