کلینیک لگن تهران ارتوپد

اگر به‌طور مرتب در ناحیه لگن و ران خود احساس درد می‌کنید؛ وقت آن رسیده که با یک دکتر فوق تخصص لگن در تهران ملاقات کنید. این درد گاهی منشا جدی دارد؛ که برای از بین بردن آن برخی از بیماران حتی نیاز به جراحی پیدا می‌کنند. جراحی تعویض مفصل ران شایع‌ترین جراحی است که روی این دسته از بیماران انجام می‌شود. البته علت این درد همیشه کار را به جراحی نمی‌کشاند؛ اما نکته مهمی که در مورد درد لگن و مفصل ران وجود دارد این است که آن را باید جدی بگیرید؛ و علتش را به کمک پزشک فوق تخصص لگن بررسی کنید.

علاوه بر جراحی تعویض مفصل، درمان‌های غیرجراحی فراوان دیگری مانند فیزیوتراپی، برنامه ورزشی یا دارو نیز برای این بیماران وجود دارد. در واقع اگر به‌موقع برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ جراحی مفصل معمولا آخرین راه چاره است؛ و تا زمانی که همه مداخلات غیرجراحی انجام نشود؛ پزشک متخصص، جراحی تعویض مفصل را توصیه نمی‌کند.

برخی از رایج‌ترین علائمی که بیماران مبتلا به درد لگن برای رفع آنها به دنبال بهترین فوق تخصص لگن در ایران می‌گردند عبارتند از:

• دردی که لذت انجام فعالیت‌هایی که نیاز به نشستن یا دراز کشیدن طولانی‌مدت دارند را کاهش می‌دهد.
  • وجود آسیب‌دیدگی در عکس‌های رادیولوژی یا ام آر آی
  • ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند آرتروز یا پوکی استخوان که منجر به ساییده شدن مفصل ران می‌شوند.
  • وجود علائم و مشکلاتی که زندگی روزمره را مختل کرده و حتی انجام کارهای ساده را برای شما دشوار می‌کنند.

اگر هر یک از علائم ذکر شده را تجربه می‌کنید؛ باید به سراغ بهترین متخصص لگن در تهران بروید و از او در مورد درمان مشورت بگیرید. در کلینیک تخصصی لگن ایران ارتوپد می‌توانید با بهترین فوق تخصص لگن تهران و بهترین جراح لگن در تهران ملاقات کرده و در زمینه گزینه‌های موجود برای درمان مشاوره شوید. بنابراین توصیه ما در درجه اول این است که هر نوع دردی در این ناحیه از بدن را جدی گرفته و به پزشک متخصص مراجعه کنید. در این مجموعه تشخیصی و درمانی ما علاوه بر بهره‌مندی از تجربه بهترین فوق تخصص لگن در تهران از تجهیزات پزشکی پیشرفته‌ای برای درمان بیماران استفاده می‌کنیم.

علائمی که از وجود مشکلاتی در مفصل لگن خبر می‌دهند

علائمی که به محض مشاهده آنها باید به بهترین دکتر لگن در تهران مراجعه کنید عبارتند از:

• درد در مفصل ران که معمولا در ناحیه کشاله ران احساس می‌شود.
  • دردی که به ران و زانو سرایت می‌کند.
  • لنگیدن
  • کاهش دامنه حرکتی ران‌ها
  • احساس سفتی در مفصل لگن
  • دردی که در زمان تحمل وزن بدن در قسمت آسیب‌دیده احساس می‌شود.

این علائم به چه دلایلی در بدن ظاهر می‌شوند؟

بیماری‌های بسیاری وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در مفصل ران و لگن شوند. برخی از این بیماری‌ها را در ادامه تشریح کرده‌ایم.

استئوآرتریت

استئوآرتریت یک نوع شایع از آرتروز است که با افزایش سن به سراغ بدن می‌آید. بنابراین افراد مسن بیشتر با این بیماری درگیر هستند. این بیماری علاوه بر مفاصل ران، اغلب بر روی دست‌ها، ستون فقرات، زانوها و پاها نیز تأثیر می‌گذارد. استئوآرتریت موجب تخریب غضروف مفصل و تغییر در استخوان‌های زیرین مفصل می‌شود. علت دقیق این نوع آرتروز هنوز کشف نشده است؛ اما تصور می شود که ژنتیک، فشار زیاد وارده بر روی مفصل و التهاب موضعی نقش مهمی در ایجاد آن دارند. وجود آرتروز در مفصل ران می‌تواند منجر به درد در ناحیه کشاله ران یا باسن، به ویژه در هنگام راه رفتن شود. با ابتلا به این بیماری حرکت ران نیز ممکن است محدود شود.

روماتیسم مفصلی

آرتریت روماتوئید نوعی بیماری خودایمنی است که باعث ایجاد التهاب در مفاصلی مانند دست، مچ، آرنج، شانه، گردن، لگن، زانوها و پاها می‌شود. دلیل دقیق ابتلای برخی از افراد به آرتریت روماتوئید هنوز کشف نشده است. اگرچه برخی از بهترین پزشکان متخصص لگن تهران معتقدند که ژنتیک و عوامل محیطی مانند سیگار کشیدن ممکن است ریسک ابتلا را افزایش دهند. التهابی که به دلیل این بیماری در مفاصل ران‌ها ایجاد می‌شود منجر به درد، سفتی طولانی‌مدت به‌ویژه در ساعات اولیه صبح یا بعد از دوره‌های طولانی استراحت و تورم شده و برای رهایی از آن باید حتما دوره درمان تحت نظر پزشک تکمیل شود.

اسپوندیلیت آنکیلوزان

این بیماری در واقع یک شکل غیرمعمول از آرتروز التهابی است؛ که می‌تواند ستون فقرات، زانوها و لگن را هدف قرار دهد. علائم اسپوندیلیت آنکیلوزان شامل درد و احساس سفتی در مفصل است. اولین نشانه‌ای که بیماران مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان در ساعات اولیه روز تجربه می‌کنند همین سفتی و خشکی مفاصل لگن و زانوهاست. علت دقیق این بیماری التهابی نیز مانند سایر اشکال آرتروز هنوز ناشناخته است. اما تصور می‌شود که ژن‌ها نقش مهمی در ایجاد آن دارند. اسپوندیلیت آنکیلوزان می‌تواند به صورت مجزا یا همراه با سایر اختلالات از جمله بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و پسوریازیس رخ دهد. آمارها نشان می‌دهد مردان 16 تا 33 ساله‌ای که نژاد قفقازی دارند بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

شکستگی استخوان یا دررفتگی مفصل

افراد مسن بیشتر در معرض شکستگی مفصل ران قرار دارند. زیرا با افزایش سن، چگالی استخوان‌ها و بار مواد معدنی ذخیره شده در آنها کاهش پیدا می‌کند. در برخی از موارد این کاهش به حدی است که فرد دچار پوکی استخوان می‌شود. پوکی استخوان بیماری است که بر اثر از بین رفتن بافت استخوان ایجاد می‌شود. با ابتلا به این بیماری مزمن استخوان‌ها نرم و شکننده شده و بیشتر مستعد شکستگی و تغییر شکل می‌شوند. زنان بیشتر از مردان پوکی استخوان را تجربه می‌کنند. از طرفی دررفتگی مفصل ران نیز زمانی اتفاق می‌افتد که سر استخوان ران به سمت جلو یا عقب رانده شده و از محل طبیعی خود خارج می‌شود. سوانح رانندگی و زمین خوردن اصلی‌ترین علل ایجاد دررفتگی در مفصل لگن هستند.

روش‌های درمانی برای تسکین علائم و دردهای ناحیه لگن

در حال حاضر برای بیماری که دچار مشکلات مکرر در ناحیه لگن و ران می‌شود؛ چند گزینه درمانی در دسترس است. گاهی اوقات انجام حرکات ورزشی خاص تحت نظر بهترین فوق تخصص لگن و گاهی اوقات نیز کاهش وزن یا فیزیوتراپی می‌تواند تفاوت زیادی در حال جسمی این افراد ایجاد کند. برای درمان برخی از اختلالات مفصل ران و تسکین درد ناحیه لگن می‌توان از داروهای ضدالتهابی یا تزریق‌های پزشکی نیز استفاده کرد.

گسترده‌ترین و موثرترین روش درمانی برای بیمارانی که مشکلات حاد و جدی در ناحیه لگن و ران دارند؛ جراحی تعویض مفصل ران است. در این روش جراحی نیز همانند سایر روش‌های تعویض مفصل، مفصل ران به طور کامل یا جزئی برداشته شده و با مفصل مصنوعی جایگزین می‌شود. حساسیت انجام این درمان بسیار زیاد است. بنابراین سعی کنید حتما برای انجام این جراحی به بهترین جراح لگن در تهران مراجعه کنید.

مجموعه ایران ارتوپد یک مرکز درمانی کاملا تخصصی است و با مراجعه به این مرکز می‌توانید به بهترین متخصص لگن در تهران دسترسی داشته باشید. در ضمن فراموش نکنید که بعد از جراحی انجام فیزیوتراپی تحت نظر پزشک متخصص، برای طی شدن کامل روند بهبودی و تقویت عضلات اطراف مفصل جدید بسیار اهمیت دارد. بنابراین به دنبال یک مرکز درمانی باشید که علاوه بر تخصص، مجهز به تجهیزات پزشکی به‌روز و کاملی باشد. خوشبختانه در مجموعه کلینیک تخصصی لگن ایران ارتوپد تمام این ویژگی‌ها به صورت یکجا وجود دارد؛ و کلیه بیماران می‌توانند از انجام کامل روند درمانی خود اطمینان حاصل کنند.

آشنایی مختصر با برخی از مهم‌ترین خدمات تخصصی لگن در کلینیک ایران ارتوپد

تصمیم‌گیری در مورد انتخاب پزشک معالج و پیدا کردن بهترین دکتر فوق تخصص لگن در تهران که برای درمان انواع درد لگن تجربه کافی را داشته باشد؛ پروسه‌ای وقت‌گیر و دشوار است. اما با مراجعه به کلینیک تشخیصی-درمانی ایران ارتوپد به هیچ عنوان جای نگرانی باقی نمی‌ماند. در این مجموعه ما سعی کرده‌ایم که باکیفیت‌ترین خدمات تشخیصی و درمانی را زیر نظر بهترین دکتر فوق تخصص لگن در تهران به بیماران مبتلا به مشکلات لگن و ران ارائه دهیم. این تجارب ارزشمند در کنار استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی، مرکز ایران ارتوپد را متمایز ساخته است.

در این مجموعه بیماران با توجه به نوعی علائم و مشکلی که در ناحیه ران و لگن خود دارند؛ در بدو ورود توسط بهترین متخصص لگن در تهران یا بهترین جراح لگن در تهران معاینه می‌شوند. پزشکان شاغل در این کلینیک متخصصان آموزش دیده‌ای هستند که در زمینه تشخیص و درمان مشکلات لگن و حتی جراحی‌های پیشرفته، سال‌ها تجربه دارند. بنابراین با توجه با این امکانات پیشرفته و دانش گسترده، متخصصان ما قادرند با ارائه خدمات بسیار باکیفیت، به نیازهای فردی همه بیماران پاسخ دهند. پزشکان ما در ارزیابی، تشخیص و معالجه بیماران رویکردی تیمی دارند و با توجه به شرایط فیزیکی و شدت بیماری، از طیف وسیعی از درمان‌ها، روش‌های غیرجراحی و کم‌ریسک و حتی جراحی‌های فوق پیشرفته برای درمان بیماری‌های موثر بر روی مفصل ران و لگن و آسیب‌های فیزیکی استفاده می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پزشکان کلینیک تخصصی ایران ارتوپد توصیه می‌کنیم که حتما با همکاران بخش پذیرش این مجموعه تماس بگیرید؛ و وقت ملاقات خود را در اسرع وقت تعیین کنید. فراموش نکنید که زمان برای شما حیاتی است و نقش موثری در موفقیت روش‌های درمانی دارد. بنابراین اگر بنا به هر دلیلی دچار درد و عوارض در ناحیه لگن و مفصل ران خود شده‌اید؛ زمان را از دست ندهید.