نشانی :

خیابان شهید باهنر ، حدفاصل کوچه منظریه 1 و یاوری ، پلاک 127 ، واحد 10

نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – ۸ الی 22
0212612621002126126211

تماس و نوبت دهی ۲۴ ساعته :
09019092630

کلینیک ستون فقرات تهران ارتوپد

پیروی از سبک زندگی ناسالم و کم‌تحرکی عواملی هستند که طی چند دهه اخیر باعث شده‌اند تا اغلب افراد در طول زندگی خود کمر درد را تجربه کنند. البته این موضوع که ستون فقرات نقش کلیدی در بدن دارد نیز در این بین بی‌تاثیر نیست. مطابق با آمارهای جهانی و آنچه که از آمار مراجعین به پزشکان متخصص کمر و ستون فقرات استخراج شده است؛ کمر درد مهم‌ترین عامل محدودیت حرکتی در جهان است. مراکز سلامت در آمریکا طبق همین داده‌ها اعلام کرده‌اند که نیمی از آمریکایی‌های شاغل، در طول سال حداقل یک بار کمر درد را تجربه می‌کنند. اگر چه این درد و مشکلات موثر بر روی کمر شایع است؛ اما به این معنی نیست که باید نادیده گرفته شود. عدم درمان و پیگیری دردی که در ناحیه کمر ایجاد می‌شود؛ احتمالا خسارات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد. بنابراین توصیه می‌کنیم که هرگونه علائم موثر بر روی ستون فقرات را با مراجعه به دکتر متخصص ستون فقرات پیگیری کنید.

کلینیک ستون فقرات تهران ارتوپد یک مجموعه کاملا حرفه‌ای است که با بهترین پزشکان فوق تخصص ستون فقرات ایران و بهترین فوق تخصص ستون فقرات تهران همکاری می‌کند. در این مرکز تشخیصی و درمانی، تمام تجهیزات و امکانات لازم برای درمان انواع بیماری‌های موثر بر روی ستون فقرات از جمله درمان دیسک کمر، درمان دیسک گردن و درمان پارگی دیسک کمر در اختیار بهترین فوق تخصص دیسک کمر در تهران قرار دارد. از طرفی در این کلینیک از روش‌های مدرنی مانند اوزون تراپی دیسک کمر یا همان اوزون درمانی دیسک کمر و لیزردرمانی دیسک کمر یا همان عمل دیسک کمر با لیزر تحت نظر بهترین دکتر جراح ستون فقرات در تهران برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

همچنین در این مجموعه برای افرادی که به دنبال درمان دیسک کمر بدون جراحی هستند نیز خدمات درمانی خاصی را زیر نظر بهترین دکتر دیسک کمر تهران در نظر گرفته‌ایم. این افراد می‌توانند پس از معاینه توسط پزشک فوق تخصص گردن و ستون فقرات با کم‌خطرترین و بهترین روش درمان دیسک کمر بهبود پیدا کنند. عموما به این افراد لیزر دیسک کمر توصیه می‌شود؛ که یک روش کاملا بی‌ضرر برای درمان قطعی دیسک کمر است.

متخصص ستون فقرات

همان‌طور که گفتیم دردهای ناحیه کمر بسیار شایع هستند. از طرفی اکثر افرادی که این دردها را تجربه می‌کنند نمی‌دانند که برای رفع مشکل خود باید به چه پزشکی با چه تخصصی مراجعه کنند. متاسفانه برخی از بیماران به دلیل عدم مراجعه به‌موقع یا انجام درمان‌های غیر علمی نزد سایر افراد، با دردها و عوارض شدید به کلینیک تخصصی ستون فقرات تهران ارتوپد مراجعه می‌کنند. طبیعتا پروسه درمان این افراد بسیار پیچیده‌تر و طولانی‌تر از افرادی است که به‌موقع مراجعه کرده و تحت نظر دکتر فوق تخصص ستون فقرات مشکل خود را درمان می‌کنند.

پزشک فوق تخصص کمر و ستون فقرات پزشکی است که می‌تواند انواع مشکلات موثر بر روی این بخش از بدن مانند انواع دیسک، انحراف ستون فقرات و انواع ناهنجاری‌های ساختاری و عملکردی و همچنین انواع مشکلات و بیماری‌های مادرزادی را تشخیص داده و درمان کند. این پزشکان در واقع با سیستم اسکلتی-عضلانی ناحیه ستون فقرات کاملا آشنایی داشته و می‌توانند از طریق جراحی یا سایر روش‌های کم‌خطرتر، بیماری‌های تاثیرگذار بر روی ستون فقرات را درمان کنند. اکثر روش‌هایی که برای رفع این مشکلات استفاده می‌شوند؛ منجر به درمان قطعی شده و می‌توانند بیماران را به زندگی عادی خود بازگردانند. با این وجود اگر بیماران به موقع به پزشک فوق تخصص ستون فقرات مراجعه کنند می‌توانند از درمان قطعی خود مطمئن شوند.

در کلینیک ستون فقرات تهران ارتوپد که یکی از مراکز تخصصی برای درمان این بیماران است؛ ما از تجربه بهترین‌ها از جمله مجرب‌ترین دکتر فوق تخصص گردن و ستون فقرات و حرفه‌ای‌ترین پزشک فوق تخصص جراحی ستون فقرات بهره برده‌ایم. بنابراین اگر دچار مشکلات مطرح شده هستید و می‌خواهید با بهترین دکتر دیسک کمر در تهران و یا بهترین فوق تخصص دیسک گردن در تهران دیدار داشته باشید؛ با ما تماس بگیرید. مهم‌ترین هدف این مجموعه حرفه‌ای و پیشرفته، ارائه خدمات باکیفیت و درمان بیماران با کمترین عارضه جانبی تحت نظر بهترین دکتر ستون فقرات است. تمام خدمات تشخیصی و درمانی تهران ارتوپد زیر نظر بهترین دکتر ستون فقرات در تهران به بیماران ارائه می‌شود.

اهمیت ستون فقرات در بدن

اهمیت سلامت بخش‌های مهم بدن، از جمله ستون فقرات، فقط زمانی درک می‌شود که آن را از دست بدهید. ستون فقرات هسته اصلی و مرکزی اسکلت بدن است و عملکردهای گوناگونی دارد. بنابراین حتی وجود یک مشکل جزئی در ستون فقرات مانند تغییر شکل منحنی‌های طبیعی آن می‌تواند روی عملکردش تاثیر بگذارد؛ و از آنجا که ستون فقرات با سایر بخش‌های بدن در ارتباط است؛ ممکن است سایر اعضای بدن مانند دست‌ها و پاها نیز درگیر مشکلاتی شوند.

پزشکان متخصص ستون فقرات موارد زیر را مهم‌ترین کارکردهای ستون فقرات در بدن می‌دانند:

حمایت: ستون فقرات از نیم‌تنه بالایی بدن حمایت می‌کند. عضلات لگن و پاها به کمک این بخش از بدن به نیم‌تنه فوقانی متصل هستند. از طرفی نیم‌تنه بالایی محل قرارگیری احشای داخلی موجود در حفره شکمی است. ضمن اینکه دنده‌ها و قفسه سینه نیز به کمک همین ستون فقرات پشتیبانی می‌شوند.

پایداری: از آنجایی که ستون فقرات ساختاری کاملا مفصلی دارد و توسط عضلات بسیار قوی پشتیبانی می‌شود؛ هنگام فعالیت امکان پایداری سایر اندام‌های ثابت در بدن را فراهم می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، یک ساختار مفصلی نسبت به یک ساختار ثابت، با حرکات بدن سازگاری بیشتری دارد. همین عملکرد مهم است که باعث می‌شود شما بتوانید روی یک پا به صورت متعادل بایستید. حسگرهای کششی اطراف مفاصل کمر به اطلاعات چشم و گوش اضافه می‌کنند؛ و به بدن ما این امکان را می‌دهند که به صورت هماهنگ عمل کند.

تحرک: حرکت کردن بدون استفاده از ستون فقرات، عملا غیر ممکن است. این موضوع را زمانی متوجه می‌شوید که درد و سفتی در این ناحیه دارید. این درد به شدت روی دامنه حرکتی بدن تاثیر می‌گذارد.

جذب فشار: دیسک بین مهره‌های کمر و منحنی‌های طبیعی ستون فقرات مانند کمک‌فنر عمل کرده و فشارهای وارده بر اثر فعالیت را جذب می‌کنند. سیستم فنری ستون فقرات این امکان را به ما می‌دهد که بدون آسیب‌دیدگی راه برویم، بنشینیم، بدویم و بپریم. با افزایش سن و اتخاذ سبک زندگی ناسالم به مرور زمان انعطاف‌پذیری دیسک‌ها از بین رفته و منحنی‌های ستون فقرات از حالت طبیعی خود خارج می‌شوند. این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی مانند کیفوز و دیسک کمر شده و بیماران را راهی مطب پزشکان متخصص گردن و ستون فقرات می‌کند.

یکپارچگی عصبی: مابین مهره‌های کمری، حفره‌ای وجود دارد که حاوی کانال نخاعی ماست. این حفره فضایی محافظت شده برای عبور نخاع و ریشه‌های عصبی محسوب می‌شود. تمام سیگنال‌های عصبی که از مغز به سایر قسمت‌های بدن منتقل می‌شوند از این کانال استخوانی عبور می‌کنند. بنابراین علاوه بر سیستم عصبی، ستون فقرات نیز نقش مهمی در توانایی بدن برای درک از محیط و واکنش مناسب دارد. چگونگی جریان پیدا کردن خون در بدن، چگونگی فعالیت روده، چگونگی عملکرد سیستم تنفسی و چگونگی عملکرد مثانه وابسته به این دو بخش مهم هستند.

به‌طور کلی تمام اندام‌های حیاتی، تحت حمایت سیستم اسکلتی-عضلانی بدن هستند. به همین خاطر است که وقتی دچار مشکلاتی مانند اسپاسم عضلات می‌شویم؛ ممکن است عوارضی را تجربه کنیم که در نگاه اول بی‌ارتباط به سیستم عضلانی بدن است. این عوارض فقط توسط دکتر ستون فقرات قابل تشخیص هستند. با وجود اهمیتی که ستون فقرات در بدن دارد؛ عاقلانه است که هر عارضه موثر بر روی این بخش از بدن را به اطلاع پزشک متخصص ستون فقرات و گردن برسانیم؛ و برای درمان هرگونه فشار وارده روی سیستم عصبی محیطی، از بهترین دکتر نخاع در ایران کمک بگیریم.

3 علامتی که نشان می‌دهد باید به پزشک متخصص کمردرد مراجعه کنید

برای کسانی که به درد کمر و سایر علائم ظهور کرده در نواحی ستون فقرات مبتلا هستند دانستن اینکه باید چه زمانی به دکتر کمردرد مراجعه کنند بسیار حیاتی است. توصیه می‌کنیم که به محض تجربه علائم زیر حتما به یک پزشک متخصص ستون فقرات در تهران مراجعه کنید.

درد مزمن

برای تشخیص مزمن بودن درد چندین راه مختلف وجود دارد. یکی از بهترین راه‌های تشخیص، دانستن تفاوت بین درد مزمن و درد حاد است. درد حاد یک درد کوتاه‌مدت است که فقط چند روز ادامه دارد. معمولا چند روز بعد از شروع درد با ناپدید شدن علت، علائم فروکش می‌کند. اما درد مزمن هفته‌ها ادامه دارد و به نوعی بلندمدت است. بنابراین اگر بعد از گذشت چهار هفته، هنوز هم درد کمر دارید؛ حتما به یک دکتر متخصص ستون فقرات در تهران مراجعه کنید. این موضوع نشان می‌دهد که درد شما مزمن است و باید علت آن بررسی شود. در اکثر مواقع مراجعه به دکتر ستون فقرات برای کاهش این علامت کافی است. ولی گاهی برای رفع آن، علت درد باید توسط پزشکی که دارای فلوشیپ جراحی ستون فقرات است بررسی شود.

عدم کنترل روده و مثانه

همان‌طور که گفتیم، بین مهره‌های ستون فقرات کانالی وجود دارد که از آن رشته‌های عصبی مهمی عبور می‌کند. یکی از وظایف این رشته‌ها، کنترل حرکات روده و مثانه است. بنابراین اگر اعصاب نخاعی به هر دلیلی تحت فشار قرار بگیرد؛ ممکن است این فشار را به صورت عدم توانایی فرد در کنترل مدفوع و ادرار نشان دهد. پس اگر ادرارتان نشت می‌کند؛ احساس می‌کنید باید تعداد دفعات بیشتری در طول روز به سرویس بهداشتی مراجعه کنید یا کنترل کمی روی دفع مدفوع خود دارید؛ حتما با یک پزشک فوق تخصص کمر و ستون فقرات ملاقات کنید. این علائم نشان می‌دهد که یک آسیب عصبی خاص در بدن شما وجود دارد؛ و باید در اسرع وقت درمان شود. این افراد بهتر است مشکل خود را تحت نظر پزشک فوق تخصص جراحی ستون فقرات درمان کنند.

درد ران و ساق پا

احساس درد و بی حسی در ران و ساق پا به همراه کمر درد بارزترین نشانه‌های فتق دیسک کمر هستند. معمولا اولین نشانه‌ای که فشار ایجاد شده در اثر بیرون زدگی دیسک ایجاد می‌کند احساس ضعف و گزگز در پاها است. گاهی فتق دیسک به عصب سیاتیک در انتهای کمر فشار وارد کرده و ممکن است ضعف عضلانی در ران‌ها ایجاد کند. در بسیاری از موارد این فتق به کمک روش‌های غیرجراحی مانند تزریق اوزون به کمر قابل درمان است. اما گاهی نیز بیمار باید تحت نظر پزشک جراح ستون فقرات جراحی شده تا از فشار وارده کاسته شود. به غیر از فتق دیسک کمر، رادیکولوپاتی گردنی نیز ممکن است عامل ایجاد این علائم باشد. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که ریشه عصبی نزدیک مهره‌های گردنی تحت فشار بوده و درد یا بی‌حسی در اندام‌ها ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین علل کمر درد

متاسفانه به همان اندازه که کمر درد در جامعه شیوع دارد؛ به درمان آن توجه نمی‌شود. بسیاری از بیمارانی که به دنبال دکتر برای کمر درد خود هستند؛ خیلی دیر اقدام به این کار کرده‌اند. کمر بخش مهمی از بدن است و درمان آن باید جدی گرفته شود. درد در این ناحیه علل متنوعی دارد. گاهی یک گرفتگی عضلانی عامل آن است و گاهی نیز مشکلات ساختاری و جدی مانند بیرون زدگی دیسک منجر به کمردرد می‌شود. مهم علت درد نیست. چرا که با وجود روش‌های نوین، امروزه دیگر اکثر دردهای این ناحیه به‌طور کامل قابل درمان است. نکته‌ای که بسیار مهم است؛ شروع به موقع درمان است. کشیدگی عضله یا تاندون‌ها، التهاب، آرتروز، پوکی استخوان، فتق یا پارگی دیسک و فیبرومیالژیا مهم‌ترین دلایل مراجعه به دکتر ستون فقرات تهران و جراح ستون فقرات تهران هستند. برخی از این علل باید تحت نظر متخصص ستون فقرات و برخی نیز باید توسط پروفسور جراح ستون فقرات درمان شوند.

از آنجا که اغلب افراد کمر درد را جدی نمی‌گیرند و از طرفی شروع سریع درمان نقش مهمی در بهبودی کامل دارد؛ توصیه می‌کنیم که اگر به هر دلیلی در ناحیه کمر احساس درد می‌کنید حتما به متخصص کمردرد مراجعه کنید. ما در مجموعه تهران ارتوپد تخصص بهترین دکتر کمردرد در تهران را به کار گرفته‌ایم و از روش‌های پیشرفته‌ای برای درمان مراجعین خود استفاده می‌کنیم. اگر به دنبال بهترین دکتر کمردرد در تهران می‌گردید کافیست با ما تماس بگیرید.

فتق دیسک کمر چیست؟

فتق دیسک به معنی وجود مشکل در یکی از بالشتک‌های لاستیکی بین مهره‌های ستون فقرات است. این بالشتک‌ها همان دیسک‌ها هستند؛ که مانع از ساییدگی مهره‌های کمر روی یک‌دیگر می‌شوند. این بالشتک‌ها بافت نرم و ژله مانندی دارند که توسط یک غشای خارجی سفت‌تر به نام آنولوس محافظت می‌شوند. گاهی اوقات این پوشش پاره شده و باعث می‌شود دیسک از هسته خود بیرون بزند. فتق دیسک، اعصاب اطراف خود را تحریک کرده و موجب درد، بی‌حسی و ضعف در بازوها و پاها می‌شود.

بیماری فتق دیسک کمر یک بیماری شایع است که نتیجه تغییر در شکل طبیعی دیسک‌های بین مهره‌ای در ستون فقرات می‌باشد. در بیشتر مواقع افزایش سن و روند طبیعی تجزیه دیسک‌ها، عامل ایجاد این فتق است. اما گاهی نیز آسیب‌های شدید فیزیکی می‌توانند دیسک را از حالت عادی خارج کرده و به مرور زمان باعث بدتر شدن علائم شوند. بیشتر افرادی که به دنبال دکتر دیسک کمر برای رفع مشکل خود هستند؛ با روش‌های ساده مانند تزریق گاز اوزون برای دیسک کمر درمان می‌شوند. اما گاهی نیز درمان دیسک کمر در گرو انجام جراحی است. نکته مهمی که قبل از جراحی باید به آن توجه کنید؛ انتخاب یک جراح باتجربه است. در کلینیک ستون فقرات تهران ارتوپد می‌توانید با مجرب‌ترین و بهترین جراح ستون فقرات ایران ملاقات داشته باشید. پزشکان ما متخصص دیسک کمر و متخصص دیسک گردن هستند؛ و قبل از انجام جراحی، جلسه مشاوره برای شما ترتیب می‌دهند. بنابراین می‌توانید از نتیجه عمل خود مطمئن شوید.

فتق دیسک کمر چه زمانی رخ می‌دهد؟

بدن به‌طور طبیعی با افزایش سن دچار فرسودگی می‌شود. از آن طرف ضعف عضلات کمر و گردن باعث می‌شود که ستون فقرات به درستی پشتیبانی نشود. بنابراین سن و بی‌تحرکی دو عامل اصلی در ایجاد این بیماری هستند. افرادی که شغل‌های پشت میز نشینی دارند و مجبور هستند ساعات طولانی در روز به حالت نشسته باشند؛ بیشتر در معرض خطر فتق دیسک کمر و گردن قرار دارند. برداشتن بارهای سنگین، چرخش ناگهانی ستون فقرات و تصادفات رانندگی نیز از عاملین دیگر این بیماری محسوب می‌شوند.

فتق دیسک عموما بیماری خطرناکی نیست. اما اگر بدون درمان رها شود؛ عوارض بعدی آن برای بدن به شدت مضر است و ممکن است منجر به ناتوانی دائمی شود. بنابراین بهتر است این بیماری در اسرع وقت توسط دکتر گردن و ستون فقرات و یا دکتر کمر و ستون فقرات بررسی شود. در کلینیک ستون فقرات تهران ارتوپد بهترین پزشکان متخصص ستون فقرات تهران فعالیت دارند و روزانه چندین بیمار مبتلا به فتق دیسک را معاینه می‌کنند. بنابراین در زمینه استفاده از بهترین روش درمان دیسک کمر و گردن تجربه فراوانی دارند. پس اگر فتق دیسک دارید و به دنبال دکتر خوب برای کمر درد خود هستید؛ حتما با پزشکان ما در این مجموعه در تماس باشید.

انحراف ستون فقرات چیست؟

ستون فقرات از استخوان‌های کوچک روی هم چیده شده‌ای به نام مهره تشکیل شده است. بین این استخوان‌ها بالشتک‌های نرمی به نام دیسک قرار دارد. یک ستون فقرات سالم هم از روبه‌رو و هم از پهلو باید دارای منحنی مشخصی باشد. این منحی‌ها به صورت طبیعی ملایم هستند و به ستون فقرات ما کمک می‌کنند تا استرس ناشی از حرکت و نیروی مازاد وارده از سوی بدن را جذب کند. ستون فقرات باید از روبه‌رو کاملا عمود بر لگن باشد. هرگونه ناهنجاری که در این بخش از بدن ایجاد شود می‌تواند انحنای ستون فقرات را تغییر داده و موجب انحراف شود. این انحراف گاهی به حدی شدید است که بدون نیاز به انجام آزمایش خاصی قابل تشخیص است. اما گاهی فقط با انجام تست‌های خاص و بررسی دکتر متخصص انحراف ستون فقرات تشخیص داده می‌شود.

لوردوز، کیفوز و اسکولیوز شایع‌ترین اختلالات انحنای ستون فقرات محسوب می‌شوند. قسمت تحتانی ستون فقرات یک فرد مبتلا به لوردوز به شکل قابل توجهی به سمت عقب فرو رفته است. مشخصه اصلی کیفوز نیز انحنای بیش از 50 درجه در ناحیه گرد فوقانی کمر است؛ و در نهایت نیز منحنی ستون فقرات در بدن یک فرد مبتلا به اسکولیوز به سمت پهلوها تمایل دارد. منحنی ستون فقرات در بدن این افراد اغلب به شکل S یا C است. در هر صورت هرکدام از این انحرافات که در ستون فقرات وجود داشته باشد؛ باید توسط یک دکتر خوب برای انحراف ستون فقرات بررسی شود. فراموش نکنید که درمان به‌موقع در این بیماری اهمیت بسیاری دارد.

خدمات کلینیک ستون فقرات تهران ارتوپد

ما در مجموعه تهران ارتوپد مفتخر هستیم که اعلام کنیم از تجربه بهترین فوق تخصص ستون فقرات در تهران استفاده می‌کنیم. به همین دلیل به بیماران خود این اطمینان را می‌دهیم که با مراجعه به کلینیک تهران ارتوپد می‌توانند پروسه درمان موفقی را پشت سر بگذارند. در این مجموعه بیماران بسته به شرایط خود، توسط دکتر کمر یا دکتر دیسک گردن معاینه می‌شوند. بعد از تجویز آزمایشات لازم، بیمار مجددا به مطب پزشکان مجموعه مراجعه کرده و با بهترین دکتر فوق تخصص ستون فقرات در تهران ملاقات می‌کند. بعد از تشخیص علت علائم، پروسه درمان آغاز خواهد شد. این پروسه می‌تواند شامل درمان‌های جراحی و غیرجراحی باشد. اگر مشکل دیسک کمر باشد؛ مرحله بعدی معاینه توسط مجرب‌ترین دکتر فوق تخصص دیسک کمر در تهران می‌باشد. اما اگر جراحی نیاز داشته باشید می‌توانید از تجربه بهترین پروفسور جراح ستون فقرات ایران در این مجموعه استفاده کنید. لازم به ذکر است که تمام تجهیزات این کلینیک از نوین‌ترین و جدیدترین نمونه‌های روز دنیا هستند.

برگشت به بالا